Meest gestelde vragen over de CultraCard

Wat wordt er gedaan met de informatie op de CultraCard?
De informatie die in de chip van de CultraCard wordt opgeslagen bevat de NAW-gegevens van de klant en de opgegeven registratieonderdelen. Ook de bezoekfrequentie wordt door het passeren van de slagboom opgeslagen. De gegevens worden uitsluitend intern door Cultra gebruikt.

Hoe lang duurt het voordat ik over de CultraCard kan beschikken?
Doorgaans kunt u direct gebruik maken van de  CultraCard. Als alle gevraagde documenten in orde zijn.

Wat kost de CultraCard?
De CultraCard kost eenmalig € 22,50.

Kan ik meer dan 1 CultraCard per bedrijf krijgen?
Ja. Heeft uw onderneming meerdere inkopers/gebruikers? Dan kunt u meerdere CultraCards verkrijgen. Iedere CultraCard kost € 22.50 per stuk.

Mag ik de CultraCard uitlenen aan iemand anders?
Helaas niet. De CultraCard mag uitsluitend worden gebruikt door de ondernemer aan wie de CultraCard is uitgereikt. Wordt de CultraCard toch door iemand anders gebruikt, dan zal de CultraCard worden geblokkeerd en is verder gebruik onmogelijk.

Kan ik pinnen op Cultra?
Sommige Cultra Partners bieden de mogelijkheid met een bankpas te betalen. Sommige accepteren ook andere vormen van betaling, echter altijd in combinatie met een machtiging en/of borg.

Kan ik met een Creditcard betalen op Cultra?
Nee. Creditcards worden niet geaccepteerd.

Waar meld ik eventuele wijzigingen m.b.t. mijn onderneming?
Iedere wijziging in de gegevens van uw onderneming bent u verplicht te melden bij de Cultra Informatiebalie, waar de wijziging direct zal worden ingevoerd in de database. U houdt dezelfde CultraCard. De gegevens worden automatisch aangepast op de chip die zich in de CultraCard bevindt.

Wat moet ik doen als ik de CultraCard verloren ben?
Als u een CultraCard mist of verloren bent moet u dit direct melden. De CultraCard wordt direct geblokkeerd zodat anderen hem niet kunnen gebruiken. U bent wel verantwoordelijk voor de CultraCard. U kunt vervolgens een nieuwe aanschaffen.

Wat doe ik als mijn CultraCard niet meer goed functioneert?
Indien de CultraCard is beschadigd door onzorgvuldigheid en onbruikbaar is geworden, dient de klant een vervangende CultraCard aan te schaffen. Hiervoor wordt €12,50 in rekening gebracht.

Moet ik de CultraCard tonen op verzoek?
Ja. Er vindt geregeld controle plaats op Cultra. Iedere klant heeft een CultraCard nodig om aankopen te kunnen doen. Vanaf 1 januari 2005 is iedereen bovendien verplicht zich op verzoek te legitimeren om aan te tonen dat hij of zij de geregistreerde Cardhouder is.

Kan ik met de CultraCard afrekenen?
Nee, met de CultraCard kunnen geen betalingen worden gedaan. De chip in de CultraCard bevat slechts gegevens over de klant en een antenne die het mogelijk maakt de slagboom te bedienen.

Kan ik krediet genieten als goede klant op Cultra?
Nee. Cultra is een Cash & Carry. Letterlijk betalen en meenemen dus. Hierop zijn ook onze prijzen gebaseerd.

Is mijn btw-nummer van belang bij aankopen op Cultra?
Nederlandse klanten hoeven hun btw-nummer niet te vermelden